Saturday 28 April 2012

RAWATAN SEMASA DALAM PANTANG

Assalamualaikum uolls...

Anda ingin kelihatan anggun kembali selepas bersalin seperti ini?


Setelah beberapa hari saya memaparkan beberapa atikel mengenai tips menunggu kelahiran baby anda, kali ini saya paparkan pula barang-barang keperluan bagi anda selepas bersalin pula bagi meng...anggunkan kembali diri anda...


Bila dah bersalin tu, mestilah berpantang pula... untuk apa? hmmm... mestilah nak menjaga dalaman serta luaran kita..... mengempiskan kembali perut kita yang dah menggelebeh tu kan...


 Jadi, di sini... saya ingin mengesyorkan Bengkung Zig-Zag yang boleh anda gunakan semasa dalam pantang.



Bengkung Zig-Zag  ini merupakan bengkung yang khas digunakan untuk ibu-ibu yang baru bersalin. Ia membantu anda mengembalikan semula bentuk badan anda kembali langsing dengan reka bentuk yang lebih moden dan mudah dipakai!


Bukan saja ia bertujuan untuk membentuk semula tubuh seperti sediakala anda, malah ia juga membantu menguatkan semula otot yang regang dan lemah akibat proses mengandung dan bersalin.


"Cuba bayangkan apa perasaan anda apabila anda melihat sendiri perut anda yang dulunya kempis dan leper, sekarang kelihatan buncit seperti orang yang masih mengandung???"   




KEISTIMEWAAN  Bengkung Zig-Zag  ini :
  • Ia ternyata amat MUDAH dipakai... 
  • Kain bengkung yang SELESA dipakai...
  • Kain bengkung yang LEBIH TEBAL dan TAHAN LAMA...
  • Bengkung Zig-Zag ini adalah FREE SIZE...
  • Amat mudah membersihkannya...    
                                                                              dan hasilnya......


Untuk mendapatkan Bengkung Zig-Zag ini sila klik di sini...
untuk mendapat kesan yang lebih baik, ambil sedikit kapur dan perahkan limau nipis di atasnya, campurkan dan sapu di atas perut, apabila setengah kering.. pakailah bengkung ini...



Di samping kita menggunakan set-set bersalin yang ada di pasaran, anda juga ada pilihan untuk menggunakan.....
Mandian Herba Aura
Ianya diperbuat daripada himpunan 7 daun herba yang biasa digunakan sewaktu berpantang. Antaranya ialah daun meringan, daun pisang kelat, daun pandan, daun halia bara, daun serai wangi, daun chappa dan daun inai. Gabungan kesemua daun ini membantu memulihkan kembali kesegaran badan yang lemah selepas bersalin.


Setiap pek mempunyai berat 40 gm, bersaiz 1/2 kertas A4 dan boleh digunakan untuk 3 hingga 4 kali mandian atau selepas pati dan warna air rebusan hilang.






Herba Mandian Aura ini membantu ibu dalam pantang tentang perkara2 berikut:
* Membantu melegakan sendi dan saraf yang tegang sewaktu bersalin
* Membantu melancarkan peredaran darah
* Membantu mengurangkan rasa stress dengan bau2 haruman pati daun yang direbus.
* Membantu mengurangkan angin di seluruh badan.


Untuk mendapatkan Herba Mandian Aura di atas, sila klik di sini... 


Sedikit petua untuk dikongsi bersama....


Nenas Batu ini juga dapat mengecutkan rahim selepas bersalin, sekaligus menjadikan ibu-ibu awet muda. Bagi ibu yang baru bersalin, untuk mengecutkan perlu ambil seminggu sekali. Boleh jadikan ubat untuk jarangkan anak – minum selama tempoh hendak menjarangkan anak.

BADAN LANGSING SELEPAS BERSALIN
Untuk mengelakkan badan menjadi gemuk selepas bersalin, cuba petua berikut :
Ambil 5 halia bara ( Halia Cina ), 10 biji lada hitam, 30 ekor ikan bilis. Tumbuk kesemua sehingga lumat. Perahkan air Limau Nipis dan makanlah bersama nasi panas waktu pagi dan malam, setiap hari sewaktu dalam pantang.



AIR ASAM JAWA
Jika anda mengalami masalah berat badan, air asam jawa baik dijadikan minuman harian. Air asam jawa akan mengurangkan kadar lemak dalam badan anda.
Caranya:   
Ambil sebuku asam jawa, ramas ke dalam air sebanyak segelas. Masukkan ke dalam peti sejuk, anda jadikan minuman, selepas anda makan tengahari atau makan malam. Amalkan setiap hari, anda akan dapati tubuh anda akan bertambah segar dan langsing.



Petua Mencantikkan Kuku Tangan dan Kaki 
Letakkan 5-10 asam keping dan garam halus ke dalam sebesen air suam. Biarkan selama 15 minit. Kemudian, rendam tangan atau kaki anda ke dalamnya selama 20-30 minit. Amalkan sebelum anda masuk tidur. Insyaallah.....


         

No comments:

Post a Comment